Nejdůležitější knížka roku pro podnikatele – How the Mighty Fall, Jim Collins

Zaujaly mě tyto věci:
Nesnaž se přicházet na nejlepší odpovědí, ale začni se ptát lepší otázky

Stage 1
Lidi ve firmě, hlavně vedou funkce a majitele se stanou Arogantní.
úspěch se stane nárok. Jsme úspěšní, protože jsme firma XY a děláme to nejlíp a protože to děláme právě my, máme nejlepší metody a postupy.

Stage 2
Nedisciplinovaně pronásledování více, více více.
Jsme nelepší, tak můžeme dělat cokoliv, ztráta toho, co fungovalo na začátku. Více škálování, více peněz, více zabrat trh, více růst.

Stage 3
Nepřiznání si toho, že něco nefunguje.
Vedoucí zlehčují ukazatele, že se něco špatného děje a zveličují úspěchy. Ti nahoře obviňují ostatní: trh, vládu, zákony, konkurenci, zákazníky, dodavatele, nedívají se na sebe.
Vyhýbají se zodpovědnosti.
Motorola budovala něco dlouhé dekády, asi půl století, jen aby začala dělat Iridium a neřídili se výsledky, za pár let byl konec.
Lídři odjinud, kteří jsou celebritami. HP a IBM to pochopili, Motorola nikoliv.
Růst je pozvolný, nejdříve začíná na sta tisících, pak milion, deset mil, sto mil a miliarda. Jak se firma dostane do Stage 2. chce miliardu z tisíce.
Každý další krok stojí na tom předešlém.

 

Adam Wojnar

 

Please follow and like us:
error