Ukaž svou rozdílnost. Crossing the Chasm, Geffrey A. Moore

Nevěřím v kopírování druhých

Každá firma působí nějak na svého zákazníka. Podle toho se zákazník rozhodne, jestli firmu bude ignorovat nebo ne. Firmy míří reklamu na masy “early majority” a nebo “late majority”. To je chyba.

Early majority a late majority

Nejvíce lidí. Doslova masy.

Jsou hluší vůči novým produktům.

Jsou hluší vůči novým firmám na trhu.

Tito lidé už vše mají.

Nechtějí něco jen o dvacet procent lepší.

Těmto lidem se velmi špatně prodává. Malá firma nemá na reklamu v televizi. Ty velké firmy úspěšně ignorujeme, protože reklamu nikdo nesleduje.

Dnes je nutné prodávat inovátorům

Jak? Dát své firmě osobnost. Po světě chodí 7,5 miliardy lidí. Každý z nás je jiný. Každý se v něčem od toho druhé liší. Najdi si to, v čem se lišíš ty. Vezmi si telefon do ruky a začni svou rozdílnost komunikovat navenek. Natoč video, natoč podcas (audio), napiš článek, vyfoť se se svými spolupracovníky. Nabídni lidem svou lidskost. Žádné neosobní, tuctové a chladné fotky z fotobanky. Nikdo jim už dnes nevěří. Je to podfuk na zákazníka.

Živnostník nebo korporace

Čím menší firma (nebo živnostník), tím větší rozdílnost a tím jednodušší je oddělit se od ostatních firem. Živnostníci na to zapomínají, protože chtějí vypadat navenek jako velký podnik. Tím si škodí.

Být jiný, bolí

Jsi na očích. Jsi terčem pro ostatní. Lidi tě vidí. Neschováš se před nikým. Mnoho lidí nezvládá tlak a komentáře kamarádů, zákazníků a všudypřítomných trolů a kritiků. Jestli nechceš být vidět, nepodnikej. Jestli nechceš ukazovat, v čem jsi jiný než ostatní, za což tě hodně z nich nebude mít rádo, nepodnikej.

To je důvod, proč, nevěřím v kopírování druhých firem, i když jsou úspěšné. To je důvod, proč bychom své rozdílnosti neměli skrývat, ale ukazovat je.

 

Adam Wojnar

 

Please follow and like us:
error